måndag 3 juni 2013

Kanot, fiske och simmande Trana!

Fredag kväll var en riktigt varm och skön kväll så vi bestämde oss för att ta kanoten och paddla iväg och fiska.
Helt fantastiskt fint var det! Jag kan säga att det blev mer än en bild på kameran:) Ni hittar fler bilder från kvällen på hemsidan www.bildbankennatur.se.
Efter nån kilometer kom vi till en liten fors, där jag för första gången i hela mitt liv testade att flugfiska... och nu måste jag säga att jag börjar förstå dom som kan stå där i vattnet i timmar - det var ju riktigt kul!:)
En grillad liten Harr blev mellanmål:)
På vägen hem fick jag se nått jag ALDRIG sett förr...en simmande Trana!! Jag trodde inte dom kunde simma, men tydligen så kan dom det...och fort kunde den oxå simma när jag började försöka fota den:)
En riktigt härlig fredagkväll måste jag säga!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar