tisdag 5 november 2013

Lite allt i allo i skogen :)

Nu är jag lite efter i min blogg, men söndag den 27 oktober tog vi bilen tidigt en morgon och åkte ut till där vi jagar älg.
Syftet med dagen var väll inte just att jaga älg (för vi hade inte lånat bästa Kira av Markus och Maria, som är så snälla att låna ut deras kloka hund) utan vi skulle kolla en grävlingsfälla och två mårdfällor...och sen om vi såg en älg så gjorde vi ju det:)
Även lite viltvård kollade vi till...
Det var ganska grått, rått och dimmigt...
Men inte allt för kallt i alla fall, även om jag ser ganska påbyltad ut. Hatar att frysa!!
Det var jättefint i skogen med lite vitt på marken.
Ganska roligt med spårsnö, då man kan se vem som gått förbi:)
Bäcken hade inte frusit än, men så länge till är den nog inte öppen... Ja just ja, ni som undrar...jo det var en grävling i fällan den dagen.

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder och vilka underbara färger!!! Älskar dina bilder <3 Mössan på din profilbild känner jag igen =) Den ser verkligen skön ut! Hoppas vi ses fler ggr.!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack så mycket för dina snälla kommentarer om mina bilder:) Jag såg nu först att du lämnat en kommentar, annars skulle jag ha försökt svara tidigare. Jo mössan har hängt med ett tag, men det finns inget varmare än den när man stannar av efter att ha åkt sig svettig på skidorna...eller bara när man inte vill frysa...vilket är minst ett halvår här uppe:)
      Låter skoj med tjejträffen ni planerar, hoppas jag är hemma å ledig:)
      Vi ses!
      /Maria

      Radera