tisdag 4 februari 2014

Umeå och invigning

I helgen var vi INTE i skogen...utan styrde bilen mot stan (i det här fallet Umeå) Christian hade köpt en hel del älghorn på blocket av en man som slöjdat mycket, och nu tyckte vi att det började vara dax att hämta dom:)
Sen att mitt främsta intresse för att åka till Umeå var att träffa kompisar var ju en helt annan sak:) Och att vi fann av helgen när kulturhuvudstadsåret skulle invigas var ju ett plus. Självklart passade vi på att åka in till centrum så vi kunde se på showen och även höra Kronprinsessan Viktorias tal.
Jag kan lugnt påstå att det var länge sen jag sett så mycket folk på en och samma plats (tror dom sa att det var ca 55 000 personer där) Först var det massa tal, vilket jag kanske inte kan påstå att jag tycker är såå kul, men sen började showen. Tyvärr såg man inte så bra, inte ens jag som är lång. Den här bilden har jag tagit genom att hålla kameran ovanför huvudet. Men det jag såg var bra, fint och välorganiserat.
Det hela slutade i alla fall med att alla i publiken tände sina lampor, och att det blev ett fyrverkeri och även några andra pyrotekniska flygande saker som ändrade färg...om nån vet hur det gjordes eller vad det var som flög så säg gärna till...men hur som helst så var det riktigt häftigt :)...och nu har man ju även sett prinsessan, om än som en liten prick där ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar