måndag 26 december 2011

Jul

Nu har det ju som alla vet varit Julafton. Jag har en liten tradition med mig själv att ta kameran och gå ut en sväng och fota på morgonen. Det här året blev inget undantag. Jag började med att gå ner till ladan där jag sagt att om jag nån gång skulle flytta "hem" igen så skulle jag vilja ha ett hus där...och ni förstår kanske varför.
Det är så fantastiskt fint här, öppet med ett litet berg på ena sidan...lugnt å skönt....och just idag var det helt vindstilla och nollgradigt....jag bara njöt!
Efter jag varit där tänkte jag gå en runda i skogen innan jag gick hem till mina föräldrar igen...så här såg det ut på många ställen i skogen...
Den här stigen är hem för mig...tror jag gått den så många gånger att dom nog inte går att räkna...det är en genväg upp till byn, så självklart har jag redan som liten valt att ofta ta den vägen i stället för att gå den vanliga vägen...i alla fall så länge den går att gå och det inte är för mycket snö...men jag tror jag skulle hitta hem gående baklänges med förbundna ögon:)
Det här är en utsikt som jag får titta på när jag är hemma, och som jag saknar i lägenheten, att äta frukost och titta på småfåglarna...det är verkligen rogivande. Fortsatt God Jul på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar