måndag 16 april 2012

Kattutställning

I helgen har jag och Turkos varit på kattutställning. Det var första gången som jag är där som utställare, och andra gången för Turkos, som blev utställd en gång som kattunge. Ja, såhär kan det se ut (fotat genom ett hockeynät)
Som tur var så har jag en suverän uppfödare till Turkos som hjälpte mig med allt från burskynke till pälsfix...och tur var det för det är mycket att hålla reda på... man vill ju inte missa när man ska upp till domaren. Så här såg i alla fall våran fina bur ut:) Turkos i den vänstra och hans kullsyster Safira i den högra...
Turkos var lite blyg första dagen och föredrog att ligga mer bakom än på sin "liggpuff" (Fast nyfiken som han är så måste man ju titta fram)
Syrran S*BriSavantis Safira myser i sin säng och kopplar bort allt ståhej runt om kring en stund...
Även deras pappa IC Priot Dutch Kodak var på plats...blev nästan som en släktträff:)
Ja, en och annan gen har nog min lilla kille ärvt av pappa sin...Turkos var som en helt ny katt på Söndagen, betydligt mer avslappnad och tog det mesta med ro...(skönt)
Så här såg i alla fall våran bur ut efter helgen:) Nu när alla nya intryck har börjat lägga sig lite så måste jag nog säga att det var riktigt skoj! Kul att Turkos uppförde sig bra, alla människor man träffat och pratat med i helgen, och speciellt tack till Marta som hjälpt mig med allt...och fått svara på alla mina konstiga frågor om allt mellan himmel och katt:)

1 kommentar: