måndag 22 oktober 2012

Första snön

Lite drygt en månad senare är vi på väg tillbaka till Gråtanberget och Hidberget. I bilen upp fick vi verkligen se en hel del orre och tjäder...men fotomodeller ville dom inte vara:)
Den här gången parkerar vi längre bort och går genom marken vid bergets fot med lånad hund, för att se om vi hittar älg...
Jag kan säga redan nu att älgen lyste med sin frånvaro hela dagen, men ett helt otroligt väder fick vi....och självklart ville jag  upp på berget även denna gång. Utsikten där uppifrån är faktiskt helt otrolig. När vi hade gått genom marken där nere begav vi oss uppåt för att fota, dock inte riktigt på samma ställe som sist, utan den här vägen måste jag säga var brantare...jag var tvungen att hämta andan många gånger innan vi kom upp en bit...
Men som jag även sa sist är det värt vart enda steg! Fina istappar hängde efter bergsväggen på sina ställen... Snö en solig och en inte allt för kall dag är faktiskt inte så dumt...speciellt när det är första gången för i år jag ser snö. (i umeå har den inte lagt sig än)
Vi gick förbi den lilla tjärnen uppe på berget, riktigt fint där isen skymtar mellan träden:)
Kanske inte bottenfruset än, men lättare att gå över blötmarkerna, men svårare efter branta bergväggar...
Sen började vi gå neråt igen för lite fika och fortsatt spaning efter älg. Ännu en riktig toppendag! Tack ni som var med:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar