måndag 23 januari 2012

Kondis som en snigel?

I helgen har jag och en kompis varit ute på skidor och kikat efter fågel. För min del har det nog tyvärr inte blivit mer skidåkning än dom tre kilometer jag testade skidorna på i fjol på dom senaste 5 åren. Det fick mig i början att känna mig som ett litet barn som är påbyltad massa kläder, som knappt kan hålla balansen med stavarna och skidorna....men men,det blev i alla fall lite stadigare efter en stund....bara ett "fummelfall" hann jag med på hela turen :)
Tyvärr var det ganska grått ute, inga fåglar i sikte, men några bilder han jag allt med... och då kunde jag även passa på att hämta andan en liten stund:))
Skönt slut i kroppen blev då i alla fall jag efter fyra timmars åkning...men jag inser att "kontorsråttan Maria" måste nog träna konditionen lite mer, så att man kan vara ute längre stunder...för jag lovar, det gick inte speciellt fort, och det var helt och hållet mitt fel. Hur som helst så var det en supertrevlig dag, som jag uppskattade mycket, och jag hoppas på att det blir kan bli fler av framöver i vår.

1 kommentar:

  1. Härliga vinterbilder Maria! Hoppas allt är bra med Dig. Trodde du skulle komma till Ume bildgrupp i onsdags.


    Jag är inte så aktiv i min naturblogg. Ja du vet mörkt när man far på jobbet, mörkt då man kommer hem. Jag har givit mig själv en utmaning att ta en bild varje dag. För att öka min motivation öppnade jag en ny blogg, just för detta. har du lust att titta är adressen:

    http://britasvarjedag.blogspot.com/.

    Ha en bra helg med hopp om att molnlocket lyfter på sig/brita

    SvaraRadera