söndag 15 januari 2012

Kont

Jag och en kompis åkte ut till Kont igår. Man måste ju passa på när solen faktiskt lyser i Januari:)
Kont är ett naturreservat som ligger precis där Umeå älv mynnar ut i havet.
Det här är ett ställe som jag besökt och även fotat flitigt i många år...
Jag trivs bra här ute,det är lite mitt "tänkarställe"...speciellt härligt är det när det riktigt tokblåser (gärna höststorm) och vågorna blir stora och slår in över land...då får man oftast vara själv här ute, sitta på en sten, fota och filura...
Det är inget jättereservat,beroende på vad man jämför med, men jag tycker det är riktigt fint. Det finns även grillstugor med ved på andra sidan "berget" om man vill grilla lunch eller bara sitta och njuta av våren som kommer om nån månad. 
Det kommer nog bli fler bilder härifrån förr eller senare...vare sig ni vill det eller ej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar