onsdag 11 juli 2012

Nytta med nöje!

I veckan är jag förste blommvattnare åt några kompisar som är och semestrar. Det härligaste med det är att dom inte bor längre bort än att jag går dit....och nu har jag ju en bra anledning att gå ut oavsett väder...
Passade självklart även på att ta med kameran...såg nämligen några blommor på förra rundan, som jag tyckte var fina, och som jag tänkte fota. Det har av nån konstig anledning blivit mycket blommor på sistorne...och varför vet jag inte, men så är det bara:)
Här är dom i alla fall. Jag fick lära mig i veckan att det är Digitalis Purpurea (Fingerborgsblomma) och att dom är giftiga...men tydligen inte för humlor:)
När jag vattnat klart så gick jag en liten extra sväng bara för att det var skönt ute. Jag träffade på den här krabaten som gjorde en glidlandning på bajset...mums!
Och även en lite tröttare pippi:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar